Lia: rockstar/töntbeundrare/snart utbränd student.

image2Matthew Gray Gubler

D
et  är så roligt att jag skaffar sprillans ny blogg och sedan inte skriver i den särskilt ofta. Jag ska försöka ändra på det, men de enda jag skriver på datan nuförtiden är engelska/svenska/Nutida konst/Kulturhistoria-inlämningsuppgifter. Det är sjukt mycket i skolan och jag är pank, och det är endast den 11:e! Jag slösade bort pengar genom att fika för mycket, betala kungsbergetresa till skolan och sedan inte åka, och en massa andra utekvällsfaktorer som bidrog. Kul har det varit att umgås med mina vänner i alla fall och jag har fått klart alla skolaarbeten förutom en från svenskan.
Sjukt roligt nuförtiden är också de sceniska musikprojektet i skolan, jag fick välja bra låtar och är nöjd och ser fram emot själva konserten enormt! Jag får lixom agera rockstjärna, det kommer bli grymt kul tror jag.

Jag har även upptäckt en sak om mig själv, jätteroligt faktiskt. Men jag drar mig till töntkillar, verkligen. Alla jag tycker är snygga kommer jag på mig själv ser ut som typ kth-nördar blandat med nördpoppare. Altså, jag ser inte mig själv som nördig direkt men det är den delen av det manliga släktet jag dras till, underligt nog. Ett exempel är skådisen i "Criminal Minds", "Dr. Spencer Reid, eller i vanliga fall heter han "Matthew Gray Gubler" och har är sjuuukt snygg i den serien! När han går runt och finurlar och grubblar med sina assnygga glasögon  tcker jag det är urcharmig (mamma skrattade högt när jag sa att jag tyckte han var snygg). Jaja, i alla fall så kom jag på mig själv ordentligt när jag satt på tunnelbanan påväg in till en skön utekväll med polarna, då hamnade jag bredvid just ett sånt här "kth-gäng" (bara killar) som pratade astronomi och typ mythbustersexperiment, jag kunde bara inte låta bli att le av att de var så gulliga och charmiga där dom satt. Altså, alla såg supernödiga ut, men söta enligt mig tydligen. Jag tänker verkligen inte på töntighetsfaktorn, tvärtom, jag dras till det.

Nu är jag förskyld igen, däbbt i däsan lixom! Vill inte! Jag vill ha vår, det menas med dessa underbara vårtecknen; torr asfalt, knoppar, snödroppar, tunnare jacka, doften av vår, solen kommer tillbaka efter semestern längre söderut m.m.
Just NU; har jag precis kollat på CSI (fråga mig inte vilken av dem) rätt dåligt avsnitt vare i alla fall. Efter skolan åt jag hos mormor som hade gjort palt och efter maten fick jag klappgröt i all ära och jag kunde nästan höra alla gamla Malmberget-släktingar viska att jag är duktig som för seden vidare till storstaden.
I fredags var jag ute med några vänner, vi gästade Harry B James för andra gången. Första gången vi var där så började kvällen jättefint och det var trevligt (förutom den höga musiken som gjorde att man var tvungen att skrika i alla öron fö att de skulle höra), kvällen slutade dessvärre med en efterhängsen full kille som Robin turligen skrämde iväg. Sedan när jag var där i fredags var det ett glam-äckel som hälde öl i mitt och Jessicas hår, som tur var var Robin med igen (och med sig hade han en chilenar-kusin) dessa löste problemen och killen vart utslängd, man borde nog har med sig Robin varje gång man går ut helt enkelt.

Det som tynger mitt huvud allra mest just nu är projektarbetet. Jag fick ju lägga ner mitt första genomarbetade projekt (Genesis-projektet) för att min handledare (och projektpartner) blivit sjukskriven resten av terminen. KUL!
Detta resulterade i att jag får börja om på ett nytt lite enklare projektarbete innehållande endast Peter Gabriel-låtar. Kul, men det var inte de jag ville göra. I alla fall, problemen kommer när man ska börja fråga musiker om de vill spela med en. Såhär långt in på terminen är alla redan upptagna med andras projektarbeten och lovat bort sig så ingen kommer nog tacka ja till mitt p.g.a tidsbrist. Är detta mitt fel eller någon annans? Detta kommer ju i alla fall påverka mitt betyg eftersom jag kanske inte kan genomföra min idé. Fuskigt tycker jag, för lixom jag har inte lika mycket tid och i princip inget att välja på inom musiker. Skolan är allt orättvis ibland.

Genesisfrossa!
The Musical Box ska i år ha "Trick of the tail"-konsert, och jag ska dit! Tyvärr missade jag när de gjorde min favoritplatta "The lamb lies down on broadway", men de spelade bara i tyskland då. Nu vill jag gå och se dem även fast de spelar upp en "PC-era-platt", dock den bästa. Låtarna på den är förtrollande, speciellt "Entangled", underbar låt. Jag är inget större fan av Musical Box p.g.a att jag tycker att sångaren är bedrövlig, MEN hur ofta får man se några uppträda med Genesis-låtar överhuvudtaget nuförtiden? Aldrig.

Ofta tänker jag på att lägga upp bilder på kläder jag vill köpa eller tycker är snygga, men då blir ju detta någon salgs modeblogg, och det vill jag ju inte. Därför komma jag utnämna denna blogg till en musik- och livsstilsblogg.
Jag kommer skriva om livet i sig självt och så kommer jag rekomendera plattor jag lyssnat på. Hoppas det intresserar några ögon. Neip, nu är klockan trött och jag måste sova inför en morgondag full av rep då jag ska agera Maja Ivarsson och Europe-sångaren (vet inte hans namn) men men, inte så tippat att jag tönt-Linnéa ska sjunga och agera Europe och Hammerfallsångare, värsta rockern. Jag målade till och med naglarna svarta ikväll för att få in lite feeling ;) Jaja, jag ska försöka hinna skriva här imorgon också!

Elej elej Lia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0