Short, short then gone.

Det har varit så skönt med lov, inte gjort någonting som är viktigt.
Det borde jag förståss gjort, lite skolsaker, kopplat in nya mixern. Jag har istället umgåts med vänner, spelat piano etc. Jag hade nog verkligen inte orkat tänka under jullovet i alla fall, nej. Fast jobbat har jag ju gjort lite grann, sådär lagom. Nu sitter jag och lyssnar på Peter Gabriel, som jag ofta gör såklart. Han är så bra, ni fattar inte.
Idag fick jag i alla fall hem mixern, micken och de där asbra hörlurarna. Hittils har jag skrivit 3 låtar, alla texter är inte klara, sånt är svårt. En låt handlar i alla fall om att när April kommer, då börjar allt. Allt positivt liksom. Men April är liksom likgiltig, meninglös. Man (Jag) går ju ändå bara och väntar under den tiden. Så vi får se om den blir bra färdigmixad, hoppas.
Idag var det den första soliga dag på evigheter, jag vart glad! Det dåliga var att jag skulle till studion och jobba just då det var som soligast.
Nyår.
Bästa nyåret på länge. De närmsta vännerna, hemma hos mig, mysigt. Jag hade väldigt roligt och det var verkligen jättekul att alla kom. Så tack Åsa, Emanuel, Oscar, Anders, Julia, Amanda och Ivan! Roligt var också att jag vann över Oscar på Guitarhero hela tiden.

Jag skriver helst låtnamnen före låttexterna, så här är min lilla förslagslista på namn.
1. Anyway, April. (klar)
2. I turn a blind eye today (blundar för dagens orättvisor)
3. Everybody's Cloudy (alla har en grumlig hinna runt sig, man ser aldrig allt)(känslor)
4. Those who know how it is to live, like granny (Till mormor)
5. Show me, nature (Naturen lär mig)
6. Pane to outside (Jag ser hela tiden ut)
7. I want to be that migratory bird (Tänk att bara lätta och försvinna till andra sidan klotet)
8. Earth
9. Moon
10. Listen, react and cry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0