Jag är relax, allt är relax.

Det har gått en lång tid sedan skolan slutade, och den slutade ju verkligen på riktigt. Nu har jag ingen mer skola på ett tag. Fast jag vill gå i skolan, men jag var ju så dum och sökte endast en folkhögskola och just den som är så eftertraktad och dom bara tar in 3 personer på. Jag kom alla fall som första reserv så lite stolt är jag. 
Sedan skolan slutade har jag bara träffat 2 stycken från gamla klassen, det var var som Anna sa altså. 
Jag saknar skolan otroligt mycket och jag kommer ihåg när jag började i ettan och vi sjöng mattis & borka med 2orna och 3orna inför japaner eller kineser eller var dom kom ifrån. Jag minns invigningen av skolan, vi hade så otroligt roligt. Om man ändå kunde dra tillbaka klockan och jag fick göra om dessa roliga år. Detta är altså ett tips till alla som börjar gymnasiet, för det är verkligen den roligaste tiden. Eller... Nja, kanske inte om man väljer handel, ekonomi eller natur men då får man ju skylla sig själv i och för sig.

Nu är det sommar och jag har hunnit vara på 3 festivaler, men inte dom jag räknat med dock. Första vart Arvika som jag panikköpte biljetter till med Anders dagen innan. Andra var Stockholm Jazz, som jag även spelade på. Den tredje var rockweekend som jag åkte till med Far och bror, det var faktiskt roligt, dock inte alltid spelade de min musiksmak men jag är väldigt öppen för förslag. Bäst där var i alla fall Thin Lizzy. Herregud när dom började köra "Dancing in the moonlight", jag dog, dom var så himla bra. Men som man kanske vet är ju Phil Lynnot stendöd sedan tidigt 80-tal så jag var lite skeptisk till om det verkligen kunde bli en bra spelning utan honom, men så vart det. Deras nya sångare lät precis lika dant nästan men han var vit och hade en lång hårdrockskalufs. Andra band jag såg på rockweekend var ett band som heter H.E.A.T, görsnygga grabbar i 20-årsåldern som lirar grym hårdrock men MYCKET 80-talskänsla. 

Arvika däremot bjöd på grymt mycket bra musik som föll mig mer i smaken. Jag listar de jag såg.
∞ Interpol
∞ Death cab for cutie
∞ Kooks
∞ Hot chip
∞ Cut copy
∞ Combichrist
∞ Danger
∞ Yelle
∞ MSTRKRFT
∞ Maps
∞ Efterkland
∞ Aril Brikha
∞ Tingsek
∞ El perro del mar
∞ Sagor & swing
∞ Lacrosse
∞ Sirqus Alfon

Dessa är vad jag kommer ihåg att jag såg i alla fall. Men jag har två favoriter som var överlägset bäst och det är Interpol och Sagor & Swing. Sedan kommer Orionganget som typ Danger och Yelle. Juste, jag såg lite av Slayer men det var helt värdelöst så det tänker jag inte skriva om. På festivalen var jag mest med Alex & Bill som är två störtsköna grabbar som båda är modeller och är hur coola som helst. =) Vi åkte hem i en cremefärgad bubbla och det var egentligen helt sjuk hemresa. Vi stannade på Kalles landställe och sov över en natt efter, detta ligger i Nora. Efter det så vart vi stoppade av polisen när Bill gjorde omkörning på helsträckat, synd bara att det var en civilpolis vi körde om. Som tur var fick de larm precis när de stannade oss och de lät oss åka utan böter, haha. 

Jag tror att jag blivit lite av en modebög faktiskt. Synd bara att de hände just nu för jag är helpank =)
Nu ska äta Laxwok med Keso. GOTT! Kommer väl skriva här igen inom en snar framtid.

Love, Lia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0