MUSIKBLOGGEN

Från och med nu är det tänkt att detta ska vara en musikblogg som endast ska handla om musik och musiker. Hur jag nu kommer hålla mig till detta och inte börjar skriva om mina dilemman till vardagsproblem eller saker som irriterar mig, som jag ofta gör. Jag hade tänkt att jag ska tipsa, och tyckte att jag skulle vara rätt person eftersom min musiksmak är barnsligt bred. Jag är själv musiker och jobbar i en studio oftast som körsångerska men håller på med mitt eget i sin takt. Jag sjunger även i en otroligt grym kör som heter "People of soul" och vi har precis färdigställt vårat album "So close to heaven" som den genialiske Glen Scott skrivit alla låtar till. Glen är producenten jag jobbar med i studion. 
Hoppas alla ni som läser det här fortsätter följa denna blogg för det kommer upp en massa bra musik och tips!

Dagens låt: Band Of Horses - No one's gonna love you 
(http://www.youtube.com/watch?v=jfX6WTOmt5E&feature=related)

Band of horses är ett gäng på 4 killar från Seattle. Bandet bildades 2004 och är signade på Sub pop records. Denna låt har så grymt snygga intervaller i sången så jag dör och texten är som i alla deras andra låtar, otroligt genomtänkt.

Dagens platta: Peter Gabriel - Up
(http://www.lastfm.se/music/Peter+Gabriel/Up)

Jag bara måste börja med att presentera den mest genialiske mannen inom musikvärlden, Peter Gabriel. han är min all-time-hero och största idol (om det fortfarande heter så). Just denna platta "Up" kom ut 2002 tillsammans med turnén "Growing Up tour" som jag faktiskt såg. Alla, jag menar alla spår på denna platta är helt otroligt välgjorda och har varsin karaktär. Denna platta är ett måste för er som gillar pop/rock/artrock med influenser från hela världen.

KONSERTTIPS!
Det amerikanska indie/electro-bandet THE FAINT från Nebraska kommer till Sverige! De spelar måndagen den 8:e september på Debaser, Slussen! Jag kommer utan tvekan vara där. Kostnaden är 160 riksdaler och som vanligt är det 18 års åldersgräns, jag tänker på dem som är under och vill se sitt favoritband, stackare. Men, dumt att missa detta tillfälle!

 

16-160.jpg

 

/Lia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0