Mat, TV4 nyhetsmorgon med Skyline och Toto i Locarno.

Det har vart mycket nu hela helgen men fytusan vad kul det har vart!
I torsdags träffade jag Jessica för första gången på ett halvår efter hon kommit hem från asien-trippen, det var verkligen skönt att ha henne hemma igen! På kvällen träffade jag Petter och drog till Kulturama för att se yrkesmusikernas slutkonsert. Det var verkligen underhållande och de verkade ha superkul men är utbildningen verkligen värd 36ooo kr per termin?
I fredags hade jag den godaste middagen på år med mamma.
Förrätt: Rökta räkor med chiliaoli på rostat franskt lantbröd
Varmrätt: Örtmarinerad rostbiff med klyftpotatis och fet resturangBEA!
Efterrätt: Vaniljglass med varm hjortronsylt, vår favorit.
I lördags var det ju releasefest för Southern Skylines EP "Heartbeater" på KGB! Jag och Lollo som är nytillkomna i bandet var också med och giggade, det var sjukt mycket folk vilket var otroligt kul. Skönt häng med grabbarna under dagen efter soundcheck men rysk mat och en bärs på glen miller. Efter gigget fanns det ingen luft kvar i lokalen och jag gick runt och hälsade på folk som hade tagit sig dit då jag plötsligt inte hör vad nån säger, det bara sjuter i öronen och det börjar blixtra i ögonen. Jag kände igen känslan från någonstans och det var ju när jag svimmade i duschen på Arvika.. Så ja, jag svimmade nästan när jag kom in i logen och fick mig ett glas vatten och höll benen högt. Vi som hade fått jättemånga ölbiljetter och jag såg fram emot en skitnajs kväll, men icke. Jag fick styra min kosa hemmmåt. Ett plus med det var ju att jag var pigg på repet dagen efter..
Så Imorse då! Southern Skyline och Skylettes på TV4 Nyhetsmorgon! Alla fick varsin taxi som kom 03.20 utanför portarna imorse, vi skulle vara på 4an 03.45 för soundcheck, så just nu är jag zombie. Men sjukt spännande med smink, tv, hur allt fungerar lixom. Hängde med programledarna, Arne Hegerfors m.fl. i "uppehållsrummet". De var grymt kul att vara med och gigga i TV och allt kan man se här!
Southern Skyline
http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1677870 - "Heartbeater"
Southern skyline - Just because it is
Här är även intervjun med Hank & Willie!
http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1677911&selId=1.923808&currPage=1
Nog om musik för jag ska åka utomlands i sommar! Till inga mindre länder än Italien och Schweiz! Den 11e juli bär det av mot Bergamo med Petter där vi hyr bil på en gång och åker mot Lugano där vi ska bo 4 dagar innan vi åker in till Schweiz och Locarno där resan huvudmål äger rum. Toto & Earth, wind & fire spelar på Moon & stars festival! Det kommer bli sjuuukt mäktigt!
Bild på vackra Lugano
Locarno under moon & stars. Piazza Grande.
Där ser vi Toto, kanske världens bästa band.

 


Kommentarer
Postat av: TrummisJohan

Giget i Nyhetsmorgon var så sjukligt bra!! :)

2010-06-15 @ 09:54:53
URL: http://www.trummis.com
Postat av: Anonym

tack :D

2010-06-21 @ 11:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0